اهدای خون؛ فرصتی كه نباید از دست داد

اهدای خون؛ فرصتی که نباید از دست داد

مائده طهماسبی ؛ بازیگر: من تاکنون اهدای خون نکرده ام، اما از آنجا که از خون دادن هراسی ندارم، حس می کنم در زمان هایی که ضرورت داشته باشد حتما این کار را خواهم کرد و برای همین خودم اعضای بدنم را پیش از اینها به انجمن اهدای عضو اهدا کرده ام.

می دانم که اهدای خون امری طبیعی و ضروری برای بدن است و به گونه ای تضمین کننده سلامت بدن هر اهداکننده ای خواهد بود. آنهایی که اهدای خون کرده اند به من یادآور شده اند که در انتقال خون، خون های رفته و ضعف ناشی از آن با نوشیدن آب در روزهای پس از آن و همچنین استراحت مختصر پس از اهدای خون و خوردن چند ماده قندی برطرف خواهد شد و به زودی بدن خون از دست رفته را جایگزین و در عین حال شادابی و سلامت را ممکن تر خواهد کرد.

نمی توان انکار کرد که اهدای خون امکان بهتری برای سلامت اهداکنندگان فراهم می کند و البته آنها یک گام نیز به پیش خواهند بود. چون با اهدای خونشان زندگی را به دیگران هدیه می کنند. بنابر این علاوه بر تضمین سلامتی خود، در زندگی دیگران نیز تاثیرگذار بوده اند و در اینجا می توان آرامش روحی و روانی را نیز در یک شرایط سخت ویژه کنونی که عده بیشتری از بخش های مختلف اجتماعی در این حرکت انسان دوستانه مشارکت کنند و همه نسبت به آن رفتار مسئولانه تری را در پیش خواهند گرفت و کمتر کسی می تواند خود را از بار این مسئولیت اجتماعی مستثنا کند.

من فکر می کنم همه آنهایی که از وزن کافی و سلامت نسبی برخوردارند می توانند بیش از یکبار در سال در اهدای خون مشارکت داشته باشند و می دانم که هیچ ترس و لرزی هم ندارد،البته برخی کم خون و کم توان هستند یا اینکه نسبت به خون فوبیا دارند که آنها شاید از این قضیه مستثنا شوند.

اما دیگران باید در این زمینه پیش قدم شوند و بدانند که با اهدای خون حال خودشان خیلی بهتر خواهد شد. چناچه می دانم در هر سال می شود سه، چهاربار این اهدای خون را به طور مستمر تکرار کرد و برخی نیز عضو دائمی اهدای خون شده اند و با این کار به جامعه و سلامت افرادش کمک بزرگی می کنند.ای کاش همه بتوانند؛ به ویژه در شرایط خاص که حضور مردم در اهدای خون حتما در زندگی و تداوم زندگی برخی آدم ها تاثیرگذار خواهد بود. 

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0