مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران منصوب شد
قدردانی از خدمات دکتر پورفتح اله

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران منصوب شد

قدردانی از خدمات دکتر پورفتح اله

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حکمی دکتر پیمان عشقی را به عنوان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران منصوب کرد.

به گزارش وبدا، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر پیمان عشقی

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

بنا به پیشنهاد مورخ 1398.08.8 شورایعالی سازمان انتقال خون و با عنایت به سوابق علمی و تخصصی جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران منصوب می شوید تا با استعانت از پروردگار و استفاده از تجارب ارزنده و همچنین بهره گیری از مشارکت کلیه صاحب نظران کشور در اعتلای روزافزون آن مجموعه بکوشید.  

حسب روال معمول احکام صادره اهم مواردی که انتظار می رود مورد توجه جنابعالی و همکارانتان قرار گیرد بشرح زیر است :

1- یکی از اصلی ترین انتظارات از آن سازمان پشتیبانی به موقع خون و فرآورده های مورد نیاز مراکز درمانی کشورست که امیدوارم با دقت پیگیری و از هرگونه وقفه در این امر مهم پرهیز شود .

2- سازمان انتقال خون از بدو تاسیس محلی برای حضور و همکاری صاحب نظران و دانشمندان این عرصه بوده است، ضروریست جنابعالی شرایطی فراهم نمائید تا چراغ علم و پژوهش آن مجموعه با جلب همکاری دانشمندان و مراکز آموزشی و پژوهشی داخل و خارج کشور فروزان تر شود.

آن مرکز علاوه بر جایگاهی برای تربیت دانشجو و متخصصین مورد نیاز کشور، می تواند بعنوان محلی مناسب برای همکاری های بین المللی و منطقه ای و همچنین تحقیقات گسترده در عرصه های گوناگون علوم پایه و بالینی توسعه یابد. شایسته است در سطح ملی قابلیت های درون دانشگاه های علوم پزشکی و غیر پزشکی و همچنین مراکز پژوهشی کشور جمع آوری و سازمان بعنوان مرکز هماهنگی ملی آموزش و پژوهش در این عرصه مهم عمل نماید .

بی تردید نقش دانشمندان و دانش پژوهان خارج از کشور بخصوص ایرانیان علاقه مند و صاحب نام در دانشگاه های معروف جهان می تواند به پیشرفت در این گام اساسی کمک کند. ایجاد چتری جهت جمع آوری و حمایت شاغلین پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و محققین جوان که از سلول تا پروتئین ها و فرآورده های مرتبط در عرصه های تشخیص، درمان و ترکیبات دارویی تلاش می کنند بشدت جایگاه آن سازمان را متعالی تر خواهد ساخت .

3-حضور کارشناسان و اساتید مجرب آن مجموعه در دانشگاه ها و همچنین گذراندن دوره های مختلف دانشجویان رشته های مرتبط از دانشگاه های کشور در آن سازمان بسیار کمرنگ است که انتظار می رود با تدوین برنامه ها، این تبادل علمی و تجربی روان تر و آن مجموعه به عنوان یک پایگاه ملی انتقال دانش و تجربه انتقال خون و علوم مرتبط تلقی شود .

4- پس از سال ها دانش حرفه ای در این حوزه و بهره برداری از جمعیت جوان و سالم در هرم جمعیتی کشور بعنوان یک فرصت بی بدیل، متاسفانه هنوز تا سطح جمع کردن پلاسما و  ارسال آن به بیرون از کشور و نهایتا" دریافت فرآورده های محدود پیش رفته ایم .

شایسته است جنابعالی هر چه زودتر با ترغیب بخش خصوصی و هموار کردن راههای اجرائی در مورد ایجاد یک پالایشگاه مناسب که بتواند علاوه بر برطرف کردن نیاز کشور بعنوان یک مرکز تولید منطقهای نیز عمل کند، اقدام فرمائید. یقینا" این حرکت خداپسندانه در تاریخ کشور و خودکفائی ملی ثبت خواهد شد.

5- تلاش شد در آرایش شورایعالی از صاحبنظران و افراد مجرب بهره مند شویم. ضروریست هرچه زودتر با مشورت شورایعالی و دیگر افراد ذیصلاح برنامه توسعه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت آن مجموعه در کلیه عرصه های آموزش ، پژوهش و تولید تهیه و پس از تصویب در شورایعالی به اینجانب ارائه گردد.

توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم .

وزیر بهداشت همچنین در پیامی از تلاشها و خدمات دکتر علی اکبر پورفتح اله در مدت تصدی مسئولیت ریاست¬سازمان انتقال خون ایران قدردانی کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای  دکتر علی اکبر پورفتح اله

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش عطا می‌فرماید. بدینوسیله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدی مسئولیت ریاست سازمان انتقال خون ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

از خداوند متعال سلامتی، بهروزی و دوام توفیق شما را درخدمتگزاری به نظام اسلامی ومردم شریف ایران در مناصب و جایگاه های دیگر خواستارم.

 

امتیاز :  ۱.۶۰ |  مجموع :  ۱۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0